Såhär i Halloween-tider

.DATUM: 2011-10-29 | KLOCKAN: 21:19:25 | KATEGORI: Everyday
Jag minns när jag gick i nian, en vår eller sommar. Det var varmt i alla fall. Jag satt ute med några vänner på asfalten utanför skolan. En tjej i paralellklassen kom ut ur skolentrén och sa kort till mig "Du tjejen, Halloween är inte varje dag" och gick sen in igen. Jag tog aldrig illa upp men har analyserat det hela en aning såhär i efterhand.

Däremot idag, när jag satt på bussen på väg hem ifrån Kevin, så kliver ett antal utklädda tjejer på bussen. Och var och en tycktes ge mig en menande blick. Som att dom trodde att dom connectade med mig typ.. Om jag ska beskriva mitt utseende så har jag mascara, lite kajal, rosa (dock urtvättat) och vitt hår och två skeletthänder som hårspännen. Mina kläder är svarta, min jacka är leopardmönstrad och lurvig, och ja.. Dom såg på mig med en blick som om dom trodde att jag var utklädd! Hohojaja. Det här är liksom vardags-outfit för mig.

Apropå vardags-klädsen / Halloween.. Jag var utklädd till Mortica Addams den här Halloweenen (heter det så?) och upptäckte hur bekväm klänningen var. Lite lång och för stor i midjan, men det kan ju fixas med en symaskin menar jag. Något jag överväger. Sen har vi Kevin, min pojkvän alltså, som idag går klädd som ett skelett in till stan på en fest. Och han överväger att klippa och sy i sin dräkt för att anpassa den till vardagsklädsen efter Halloween också. Vad är oddsen att vi faktiskt hittat varandra? Hahaha!

Jaja, ha en trevlig Halloween, eller sexig I guess, eftersom att majoriteten av alla kommer vara någonting som anspelar mer på sex än skräck, I guess. Ah well, hoppas ni skrämmer skiten ur någon stackars sate med era bara ben i alla fall ;)

xoxo

Kommentarer
Postat av: Eja

Svar;

Yeah, Google is the answer to evertyhing.. typ.

Aa jo, man tycker ju att de dyrare märkena borde vara bättre, men man kan aldrig vara säker. höhö

2011-10-31 @ 15:55:20
URL: http://lillskitrus.blogg.se/
Postat av: Fridaa

hejsan! :D

Du har vitt och rosa hår nu, eller? Om jag förstod rätt :D

Ska du färga hela håret svart då?

Den vita delen antar jag att du måste lägga i en röd/rödbrun toning(enkel toning) först för att vitt hår har INGA pigment och då fäster inte den svarta färgen något bra, och det kan bli väldigt matt, i princip grått!

Jag gillar Loreals intensivtoningar, casting creme. Den svarta har jag använt förut och jag tyckte den va bra :) Men sen, det är olika från hår till hår, så det är svårt att säga också :/

2011-11-04 @ 14:04:00
URL: http://fridaalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback